Opis Internetowej Obsługi Klienta (IOK)
Szanowni Mieszkańcy!
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „ORUNIA” w Gdańsku informuje, że z dniem 1 lipca 2021r. zostaje uruchomiona aplikacja Internetowej Obsługi Klienta (IOK).
Co umożliwia IOK?
- przeglądanie danych o posiadanych lokalach, takich jak adres, rodzaj lokalu, powierzchnia użytkowa, liczba zamieszkałych osób, tytuł własności,
- miesięczne naliczenia, wpłaty, korekty, saldo BO/BZ, odsetki, datę księgowania dokumentu, typ dokumentu (naliczenie, wyciąg bankowy, korekta/rozliczenie), treść dokumentu, termin zapłaty, typ operacji (należność, wpłata),
- naliczenia czynszu z podziałem na miesiące,
- naliczenia dodatkowe (rozliczenie energii elektrycznej w garażach, i inne z podziałem na miesiące),
- rozliczenie zużycia wody zawierające: stan wodomierzy, data odczytu wodomierzy, ilość zużycia ZW i CW, cena ZW i cena podgrzania ZW, naliczona zaliczka ZW i CW, kwota wynikająca z różnicy pomiędzy zaliczką i kosztem, kwota rozliczenia,
- rozliczenie CO zawierające: powierzchnię grzewczą całego budynku, koszt zakupu energii cieplnej dla całego budynku, sumę naliczonych zaliczek dla całego budynku, rozliczenie całego budynku, kwotę z rozliczenia całego budynku przypadająca na 1m² powierzchni grzewczej, kwotę wynikająca z rozliczenia lokalu (niedopłata/nadpłata),
- zgłaszanie usterek technicznych w lokalach, budynkach oraz nieruchomościach drogą elektroniczną takich jak: usterki w piwnicach, pomieszczeniach gospodarczych, klatkach schodowych, śmietnikach, uszkodzeń skarp, zieleni, elewacji, kiosków wejściowych itd.
Jakie korzyści daje IOK?
Chcąc zapoznać się z wymienionymi danymi nie muszą już Państwo kontaktować się z nami osobiście czy telefonicznie, wymienione dane można uzyskać nie wychodząc z domu, za pomocą komputera lub telefonu z dostępem do sieci Internet. Dane zawarte w IOK obejmą okres od dnia 1 stycznia 2021r.
Jak uzyskać dostęp do IOK?
1. W dniach od 1 lipca 2021r. otrzymają Państwo min. Rozliczenie zużycia wody za I półrocze 2021 roku, do rozliczenia zostanie dołączony login, który jest numerem identyfikacyjnym oraz jednorazowe hasło dostępu do IOK. Hasło jest ważne przez 6 miesięcy, w ciągu których należy się zalogować i utworzyć własne. Hasło może się składać od 4 do 20 dowolnych znaków (znaki specjalne, cyfry, duże i małe litery).
2. W przypadku utraty loginu hasła, Spółdzielnia może ponownie wygenerować nowe jednorazowe hasło.
3. W przypadku utraty hasła użytkownik może sam je wygenerować o ile wcześniej (np. podczas pierwszego logowania) dopisał adres e‑mail i jest on aktualny.
Korzystanie z IOK?
W celu zalogowania się należy uruchomić zakładkę IOK na naszej stronie internetowej:
www.sm-orunia.pl
lub skorzystać z bezpośredniego adresu
https://iok.sm-orunia.pl
Po pierwszym zalogowaniu system poprosi o zmianę hasła z tymczasowego na własne. Hasło może się składać od 4 do 20 dowolnych znaków (znaki specjalne, cyfry, duże i małe litery bez spacji i polskich znaków). Informujemy, że Spółdzielnia nie gromadzi informacji o indywidualnych hasłach i nie może ich odtworzyć.
Po zalogowaniu dostępne są moduły:
W menu górnym:
- Imię i nazwisko użytkownika
- Profil
w tej sekcji możemy dodać swoje zdjęcie lub avatar, zmienić hasło i dodać dane kontaktowe takie jak telefon i adres e-mail. Dodanie adresu e-mail jest niezbędne do ewentualnego odzyskania hasła.
- Wyloguj się
Panel lewy:
- Finanse
podgląd stanu finansów naszych lokali, po kliknięciu w poszczególny lokal zostanie wyświetlone historia opłat podzielona na poszczególne miesiące.
- Lokale
dane naszych lokali takie jak okres zamieszkiwania, liczba liczników, osób, wodomierzy, powierzchnia.
- Liczniki
liczba wodomierzy, numery, prognoza zużycia w okresie rozliczeniowym a po kliknięciu w poszczególny wodomierz miesięczne odczyty wodomierzy oraz dane z poprzednich lat. Prosimy zwrócić uwagę, że dane z poprzednich okresów rozliczeniowych mogę nie być pełne.
- Awarie i remonty
podgląd na zgłoszone awarię w obrębie lokalu, klatki, budynku wraz z informacjami o remontach. W tym miejscu możemy również zgłosić awarie.
- Korespondencja
czyli wszelkiego rodzaju informacje związane z eksploatacją lokalu, opłatami itd., które otrzymują Państwo również w formie papierowej.
- Dokumenty
protokoły z WZCz, Rady Nadzorczej oraz Zarządu oraz inne dokumenty
- O aplikacji
Informacje o aplikacji, wersji itd.
Panel środkowy:
- Informacje o bieżących zaległościach
nadpłaty są widoczne dopiero po wejściu w sekcje FINANSE
- Zgłoś awarię
sekcja do zgłaszania awarii z opisem zgłoszenia, w której można dodać 3 zdjęcia o maksymalnej objętości 10MB, zdjęcia zostaną automatycznie zmniejszone do rozdzielczości 1920x1080 pikseli
Panel prawy:
- kontakt ze Spółdzielnią - telefon, adres e-mail, godziny pracy.